فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

سایه تحریم بر بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، وزیر صمت، جناب آقای رضا رحمانی اخیرا در بیانات خود عنوان کرد که برهم زنندگان بازار آهن با برخورد جدی و سختی مواجه خواهند شد. علاوه بر این، به زودی مطابق با قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

وی در ادامه افزود که شرایط فعلی بازار آهن با جنگی تمام عیار مواجه است. بر همین مبنا، نیاز است که همه عوامل با همراهی و همکاری موثر برای رفع مشکلات موجود متحد شوند. البته هم اکنون کشور در تولید بسیاری از مواد مورد نیاز داخلی در حوزه فولاد خودکفا شده‌است.

جناب رحمانی اشاره کرد که در حوزه تولید، بسیاری از فعالان و تشکل‌ها اقدامات مناسب و موثری را در پیش گرفته‌اند. لازم است که ظرفیت‌های موجود دیگر مانند تعاونی‌ها در این بخش، در تامین و توزیع همیاری کنند. بنابراین، باید همگی تلاش کنیم تا کشورمان در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری خودکفا شود.

همانطور که در جریان هستید، تحریم بازار آهن تنها روانی بوده و با آگاه‌سازی به موقع و حمایت مردم می‌توان به راحتی از آن‌ها عبور کرد.

در این شرایط وجود برخی از واسطه‌گری‌های غیرقانونی در مورد بعضی از اقلام و مواد اولیه به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد. پس لازم است که حتما با قانون‌شکنان بدون هیچ مماشاتی برخورد شود. باید تا جایی که امکان دارد در این شرایط تحریم بازار آهن ، حقوق مصرف‌کنندگان را در نظر گرفت و در اولویت قرار داد.

وزیر صمت در ادامه عنوان کرد که تا کنون اقدامات صورت گرفته باعث شد که روند خودروسازی رو به بهبود رود. تولید ورق و برخی دیگر از مواد اولیه که مورد نیاز صنعت خودروسازی می‌باشد، نشان‌دهنده بهبود تولید می‌باشد. با اقداماتی که در ادامه صورت خواهد گرفت، امید است که روند تولید بهتر شود.

با این حال، باید صبر کرد تا دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم‌ها و پیچیده‌تر شدن شرایط در این حوزه، به چه شکل عمل خواهد کرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد