فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

کاهش صادرات فولاد چین در سال اخیر

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در سال 2019 کشور چین به اندازه 64.29 میلیون تن محصولات فولادی به سایر کشورها صادر کرد. این میزان از صادرات چین نسبت به سال گذشته در حدود 7.3 درصد کاهش یافته‌است. در ماه دسامبر نیز میزان صادرات فولاد در حدود 15.8 درصد افت سالانه داشته‌است. آمارها نشان می‌دهند که صادرات چین نسبت به نوامبر در حدود 2.4 درصد بالا رفته و در نهایت میزان صادرات 4.68 میلیون تن ثبت شد.

طبق گزارشات ما در ماه دسامبر به اندازه 1.48 میلیون تن فولاد وارد کشور چین شده که این میزان از واردات فولاد نشان می‌دهد که حجم واردات فولاد این کشور به اندازه 46.8 درصد رشد سالانه و 42.3 درصد نیز ماهانه بهبود داشته‌است.

انجمن خودروسازان چین اظهار داشته که در سال 2019 میزان تولید و فروش خودرو در این کشور با وجود اینکه در نیمه دوم سال بهبود یافته، اما روندی نزولی در بازار خودرو حاکم بوده‌‍است. در سال گذشته 25.721 دستگاه خودرو در چین تولید شد. این میزان از تولید نسبت به سال اخیر در حدود 7.5 درصد کاهش یافته‌است. با وجود اینکه میزان فروش 8.2 درصد کمتر شده، اما 25.769 میلیون دستگاه ثبت شده‌است.

آمارها حاکی از آن هستند که کشور چین، بزرگترین تولیدکننده و فروشنده اتومبیل دنیا باقی مانده‌است. با این حال، میزان کاهش تولید در حدود 4.2 درصد از آن‌چه که انتظار می‌رفت، کاهش بیشتری داشته‌است.

بر اساس گزارشات ما، انجمن آهن و فولاد چین بیان کرد که در سال 2020 افزایش ظرفیت تولید فولاد در این کشور ممنوع می‌باشد. اعمال این سیاست همراه با طرح اصلاح ساختاری و توازن عرضه و تقاضای فولاد در کشور چین می‌باشد. در سال 2019 برای شرکت‌های فولادی چین به اندازه 26 میلیارد دلار سوددهی پیش‌بینی شده‌بود. این انجمن در شرف از رده خارج کردن تکنولوژی‌های قدیمی تولید فولاد می‌باشد.

از طرف دیگر انجمن آهن و فولاد چین به عرضه مازاد فولاد در این کشور هشدار داده‌اند، زیرا احتمال می‌رود که میزان تقاضا در راستای رشد عرضه افزایش نیابد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال 2020، تولید فولاد خام چین شبیه به سال اخیر به اندازه 6 درصد رشد بیابد، اما میزان تقاضا تا 2 درصد دچار افت شود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد