فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

تأمین سنگ‌آهن فولادسازان برای ممانعت از رشد قیمت‌ها در بازار فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای تأمین سنگ‌آهن فولادسازان، در روز سه‌شنبه دهمین همایش، پیرامون چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در طی این همایش، مهندس عظیمیان در پاسخ به خبرنگاران، مدیران و کارشناسان حوزه معدن و صنایع معدنی اظهار کرد که در بهمن‌ماه سال اخیر، شرکت فولاد مبارکه از موجودی کنستانتره سنگ‌آهن و گندله و اسلب برخوردار بود. به دلیل کاهش مواد اولیه آهن‌آلات در فولاد مبارکه، همه ذخیره این شرکت به جهت ممانعت از توقف تولید، در زنجیره تولید استفاده شد. وی در ادامه افزود: در صورتی که این بحران برطرف نشود، به دلیل توقف تولید فولاد مبارکه و دیگر فولادسازان، بازار با افزایش قیمت محصولات فولادی روبه‌رو خواهد شد.

در ادامه عظیمیان بر این نکته تاکید کرد که ارزش افزوده معدن بیش از فولاد است، پس چرا باید معدنی‌های فولادساز و تامین‌کنندگان سنگ‌آهن، خودشان در شرایط فعلی مصرف‌کنندگان سنگ‌آهن باشند؟

این مسئله منجر به گرایش فولادسازان به سمت معدن‌کاری شده‌است.

عظیمیان افزود: ما همواره در هر شرایطی حتی در تحریم‌ها، الکترود مورد نیاز خود را تامین کرده‌ایم. علاوه بر این، هیچ‌موقع در مورد کمبود لوازم یدکی و یا کالاهای استراتژیک اعتراضی نکرده‌ایم. با این وجود، همواره از کمبود مواد اولیه داخلی مثل سنگ‌آهن در رنج هستیم. هیچ‌کس به این موضوع توجه نمی‌کند که فولاد مبارکه باید از چه طریقی تأمین سنگ‌آهن مورد نیاز خود را انجام دهد.

شرکت فولاد مبارکه در نظر دارد که موازی با رشد تقاضا در کیفیت و کمیت محصولات خود، سهم 15 درصدی خود را در بازار ایران حفط کند. در واقع، این شرکت قادر است که در حدود 50 درصد از فولاد کشورمان را تولید کند. شرکت مذکور پیوسته در تلاش است که تمامی نیاز کشور در زمینه محصولات فولادی در صنایع مختلف مانند صنعت خودروسازی، نفت و گاز، لوازم خانگی، صنایع ساختمانی، لوله و پروفیل و غیره را تامین کند.

در سال‌های آتی نیز فولاد مبارکه با تقاضاهای تازه روبه‌رو خواهد بود. بررسی‌ها در مورد آینده بازار فولاد نشان می‌دهد که این تقاضاها عمدتا در حوزه محصولات فولادی باکیفیت و مستحکم، بهای مناسب، وزن پایین‌تر و ضدخوردگی خواهد بود.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای پوشش‌دهی تقاضاهای آینده تلاش خود را چند برابر کرده و همواره به روز‌رسانی و ارتقای سطح کیفیت تکنولوژی و ظرفیت‌های خطوط تولید خود را در دستور کار قرار داده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد