فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

افزایش قیمت ورق گرم ترکیه

بازار ورق ترکیه در هفته پایانی اکتبر سال جاری روند رو به رشدی را طی کرده‌، که این مسئله به دلیل بهبود بازار مواد اولیه و تاثیر آن بر بازار مقاطع فولادی بوده‌است. کارخانه‌ها تصمیم گرفتند قیمت‌ محصولات خود را در بازار داخلی افزایش دهند و می‌توان گفت به طور کلی هم اکنون میزان تقاضا در سطحی متوسط است. قیمت‌ها بین 430 تا 435 دلار اعلام شده‌است، اما برخی تا حدود 440 دلار نیز پیشنهاد داده‌اند. به دلیل کاهش تقاضا در بازار داخلی، بعید است که پیشنهاد قیمت 440 دلار از طرف خریداران پذیرفته شود. طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون در ترکیه قیمت ورق گرم صادراتی از 410 به 415 دلار هر تن فوب رسیده‌است.

بر اساس گزارش آهن ملل اصفهان، در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال جاری حدود 21.53 میلیون تن آهن اسفنجی در داخل کشور تولید شده که این میزان نسبت به سال گذشته ارتقا یافته‌است. در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در این 9 ماه میزان تولید آهن اسفنجی افزایش داشته‌است که این مسئله به دلیل رشد افزایش صنایع فولادی ایران بوده‌است. میزان تولید آهن اسفنجی در خاورمیانه و شمال آفریقا حدود 33.81 میلیون اعلام شده‌ که رشدی 6.8 درصدی داشته‌است.

طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، شرکت معدنی واله برزیل در سال جاری حدود 85.11 میلیون تن سنگ آهن را به فروش رسانده‌است. این حجم از سنگ آهن نسبت به سال قبل در حدود 13 درصد کاهش داشته‌است. از این حجم فروش حدود 73.61 میلیون تن سنگ آهن فاین بوده که 13 درصد نسبت به قبل کاهش یافته‌است. آخرین مقدار فروش گندله 11.07 اعلام شده‌ که با توجه به گزارش‌ها نزدیک به 22 درصد نسبت به روزهای اخیر کاهش پیدا کرده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد