فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

نقش ذوب آهن در جهت‌دهی بازار صنایع فولادی

طبق بررسی‌های آهن ملل اصفهان، در روز گذشته فضای متشنج بازار آهن و نوسانات بازار محصولات ذوبی توانست بر قیمت‌های مقاطع فولادی دیگر اثر بگذارد. فعالان صنعت فولاد از این مسئله و تغییر محسوس قیمت‌ها غافلگیر شدند. هم اکنون قیمت میلگرد آجدار در حدود 50 تا 100 تومان برای هر کیلوگرم محصول افزایش یافته است. علاوه بر میلگرد، قیمت انواع ورق‌ گرم و سرد به میزان 100 تومان برای هر کیلو محصول بالا رفته است.

کارشناسان ما معتقدند که وضعیت بازار داخلی روز گذشته به دلیل نوسانات و التهاب ایجاد شده در بازار تیرآهن محصول کارخانه ذوب آهن اصفهان است. همانطور که می‌دانید شرکت ذوب آهن در داخل کشور از نظر تولید تیرآهن رتبه اول را دارد. این شرکت از توانایی تولید تیرآهن‌های سایز 12 تا 30 سانتی‌متر برخوردار می‌باشد.

طبق گزارش‌ها بیش از 70 درصد تولید تیرآهن کشور توسط شرکت ذوب آهن انجام می‌شود، اما در مورد میلگرد شرایط متفاوت و تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند.

این روزها تقاضای بازار بیشتر به سمت تیرآهن نوع “I” می‌باشد، زیرا در سازه‌های ساختمانی این نوع از تیرآهن کاربرد گسترده‌‌ای دارد. در صنعت ساختمان‌سازی تیرآهن نوع “I” دوبل برای ستون و تیرآهن نوع “I” تک برای تیرریزی استفاده می‌شود، اما تیرآهن‌های نوع “H” بیشتر برای همان سازه‌های صنعتی مثل پل‌ها استفاده می‌شود که به دلیل وزن بالا و قیمت زیاد، کاربرد آن‌ها کاهش یافته است.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد