فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

نوسانات بازار سنگ‌آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، این روزها به دلیل رشد قیمت‌ها، برخی از خریداران سنگ‌آهن دست از خرید برداشته‌اند و کمی عقب‌نشینی کرد‌ه‌اند. پیرو همین مسئله، قیمت این ماده اولیه پرمصرف در صنعت فولاد تا حدودی کاهش یافته‌است.
آمارها حاکی از آن هستند که در چین قیمت نهایی سنگ‌آهن با خلوص 62 درصد به اندازه 95 سنت افت روزانه داشته‌است. در نهایت برای این کالا قیمت 89.15 دلار برای هر تن خشک سی اف آر ثبت شده‌است. قرارداد آتی ماه مارس نیز 87 دلار ثبت شده که این نرخ قیمت نشان‌دهنده افت 75 سنتی سنگ‌آهن می‌باشد.
بر اساس گزارشات ما، بهای سنگ‌آهن در روز اخیر در حدود 2 درصد رشد یافت و در نهایت به 90 دلار رسید. این موضوع به این دلیل است که در هفته گذشته شرکت معدنی واله برزیل به دلیل بارش‌های شدید در برزیل، چشم‌انداز سه‌ماهه خود را پایین آورده بود. علاوه بر این، شرکت بی اچ پی بیلیتون عنوان کرد که اختلال در عرضه باعث رشد قیمت‌ها شده و به همین جهت می‌توان گفت که ویروس کرونا نتوانسته تاثیری جدی بر بازار سنگ‌آهن بگذارد.
طبق بررسی‌های ما، در ترکیه قیمت قراضه وارداتی به دلیل لطف معاملات جدید بالا رفته و در نهایت به 280 دلار برای هر تن سی اف آر رسیده‌است. این قیمت نشان می‌دهد که قراضه آهن وارداتی به اندازه 4 دلار با رشد همراه بوده‌است. درست در روزهایی که بازار با عدم توازن روبه‌رو شده‌بود، رشد تقاضا باعث شد که قیمت‌ها با بهبود همراه شوند.
برخی از عرضه‌کنندگان بر این باورند که قراضه آهن در ترکیه بر روی قیمت 285 دلار به ثبات خواهد رسید، اما خریداران این گونه تصور نمی‌کنند.
بر اساس نظر کارشناسان ما، به دلیل روند صعودی بازار قراضه آهن ترکیه، تولیدکننده‌های میلگرد و مفتول سی آی اس قیمت‌ها را بالا برده‌اند. برای میلگرد صادراتی اوکراین و روسیه قیمتی معادل 440 دلار برای هر تن فوب شنیده شده‌است. این در حالی است که در اوایل ماه فوریه، قیمت این کالا در حدود 240 دلار بود.
در این روزها اکثر عرضه‌کنندگان در حال بررسی وضعیت بازار هستند و برای خرید دست نگه‌داشته‌اند. برخی از آنان بر این باورند که قیمت قراضه آهن در حدی نبوده که باعث رشد بازار مقاطع سی آی اس شود، زیرا هنوز تقاضا برای محصولات فولادی در تنگنا می‌باشد. در حال حاضر، میانگین قیمت میلگرد صادراتی سی آی اس از بازه 410 تا 415 دلار به 420 تا 440 دلار برای هر تن فوب رسیده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد