فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

آرامش بازار آهن در روزهای اخیر و تلاش برای حفظ آن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان به منظور تلاش برای آرامش بازار آهن، با توجه به صبر و نظاره در سمت تقاضا چه سفته‌بازها، چه مصرف‌کنندگان و چه تولیدکنندگان بخش خصوصی و عملی نمودن وعده وزارت محترم صمت در خصوص افزایش حجم عرضه مواد اولیه و شمش فولادی در بازار داخلی، در صورت تداوم این روند پیش گرفته شده امکان سلب اعتماد بازار از وزارت‌خانه وجود دارد که این مسئله باز هم باعث ایجاد نوساناتی در بازار آهن خواهد شد.
نشر خبر ممنوعیت آهن اسفنجی به تولیدکنندگان غیر واقعی و تجار، منجر به آرام شدن تولیدکنندگان شمش القایی شد تا به این ترتیب آنان دست از افزایش پی در پی قیمت‌ها بردارند.
در صورتی که فولادسازان بزرگ در ادامه روند کاری خود به دستورالعمل‌های صادره بی‌اعتنا باشند، آینده بازار آهن در مسیر تاریکی فرو خواهد رفت. با توجه به تجربیات گذشته از روند بازار، بازار مقاطع فولادی در شرایط کنونی کاملا پتانسیل التهاب را دارد. در صورتی که شرایط کنونی بازار با لحاظ دستورات صادره از طرف وزارت صمت به آرامش برسد، لازم است که قدر و ارزش این صادرات را بدانیم و به طرف تقاضا اعتماد کنیم. در این زمان حساس بازار باید از شرایط، آگاهی کامل داشت تا به این ترتیب هر په سریع‌تر همه وعده‌های داده شده مسئولان عملیاتی شود.
در طی این دو روز اخیر در بازار آهن، قیمت آهن‌آلات به میزان کمی کاهش یافته و یا بدون تغییر مانده است. با این وجود مشخص نیست که این روند امروز و روزهای آینده هم ادامه یابد یا نه. به نظر می‌رسد تنها بازار برای چند روزی آرامش خود را بازیافته و احتمال نمی‌رود که این آرامش زمان زیادی ادامه یابد.
مسئله‌ای که این روزها عجیب به نظر می‌رسد این است که ما یک دولت و یک ناظر داریم، اما با این حال، بسیار جای شبهه دارد که قدرت‌های مختلفی این روزها دولت در دولت تشکیل داده‌اند!

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد