فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

ماندگار شدن نبض گرانی در بازار محصولات فولادی

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای ماندگاری گرانی در بازار فولاد ایران، تا اواخر هفته گذشته بازار روند افزایشی خود را ادامه داد. به طوری که در آخر هفته قیمت‌ها در بازار محصولات فولادی به سطحی غیرمنتظره رسیدند.
به همین ترتیب، قیمت میلگرد که در گذشته سقف قیمتی یا انتظار 5 هزار تومانی شدن را به سختی بدست آورده بود، به‌ راحتی به بالای 6 هزارتومان در هر کیلوگرم، آن‌هم با شتابی کم‌نظیر رسید.
در حال حاضر، قیمت‌های موجود در بازار، رکورد بالاترین نرخ‌های فولاد در تاریخ معاملات این کالا می‌باشند. این رشد قیمت هم در شرایطی رخ داده که قیمت شمش در بورس‌ کالا نیز در همین مسیر ارزیابی شده‌است.
اگر چه نوسان بهای ارز هم کمتر از رشد قیمت فولاد در بازار بوده، اما باز هم توانسته به عنوان یک محرک قیمتی برجسته به شمار رود. همین مسئله باعث جذب نقدینگی بیشتر به بازار می‌شود. اگرچه روز پنجشنبه از شتاب رشد قیمت‌ها کاسته شد، اما در برابر رکوردشکنی بهای فولاد در بازار بسیار ناچیز بود. شمش 5 هزار و 200 تومانی هم در بازار بورس کالا به ثبت رسیده که خود محرک مضاعفی برای رشد قیمت‌ها در بازار فولاد بوده‌است.


اینکه بازار در زمانی محدود بتواند رشد قیمت‌هایی تا این سطح را به ثبت برساند، یک داده عجیب به‌ نظر می‌رسد. مثل اینکه سرعت‌گیر بزرگی از مقابل رشد قیمت‌ها برداشته شده‌است. البته از اواخر هفته پیشین شاهد افت بی سر و صدای قیمت‌ها در این بازار بوده‌ایم، ولی چون این روند کاهشی به قدری ناچیز بود، نتوانست توجه فعالان بازار آهن را به خود جلب کند. نرخ‌های موجود در تمامی حوزه‌ها بعد از تمامی این نوسانات در بازار، هم‌چنان به قدری بالا است که صحبت کردن از آن‌ها کار ساده‌ای نمی‌باشد. با این حال، برخی از کارشناسان بر این باورند که حجم معاملات در بورس کالا در هفته جاری نسبتا رشد داشته‌ که می‌تواند سرعت‌گیر جدیدی در برابر رشد قیمت‌ها به‌شمار رود. با این حال، در نهایت بازار است که آینده قیمت‌ها را تعیین خواهد کرد.
منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد