فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

آغاز فعالیت‌ بازار آهن چین و رکود بازار میلگرد

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای رکود بازار میلگرد در چین، بعد از آن که چینی‌ها از تعطیلات سال نو طولانی مدت خود به دلیل شیوع ویروس کرونا بازگشتند، فعالیت خود را در بازار آهن آغاز کردند.
بازار میلگرد پکن در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که برای جلب مشتریان تخفیفات ویژه و چشمگیری را قائل شده‌است. با این حال، خرید و فعالیت محسوسی در بازار دیده نشده‌است. دلیل این مسئله را می‌توان عدم شروع فعالیت پروژه‌های ساختمانی دانست.
طبق بررسی‌های ما، در شرق چین میانگین قیمت میلگرد در ثبات است و این محصول در بازه قیمت 481 تا 487 دلار برای هر تن درب کارخانه معامله می‌شود. در نقاط شمالی نیز، قیمت این محصول به اندازه 11 دلار افت داشته و در بازه 496 تا 500 دلار برای هر تن درب کارخانه ثبت شده‌است.

قیمت میلگرد چین در بازار صادرات نیز در حدود 458 دلار برای هر تن فوب می‌باشد که این رنج قیمت نشان‌دهنده ثبات این محصول بوده‌است و رکود بازار میلگرد را حاکی است.بر اساس گزارشات ما، در کشور چین میزان تقاضا برای سنگ‌آهن وارداتی هنوز هم در رکود به سر می‌برد.


علاوه بر این، به علت رفع مشکل اختلال در عرضه استرالیا به دلیل طوفان‌های موسمی در چین، قیمت سنگ‌آهن وارداتی با خلوص 62 درصد کاهش یافته‌است. طبق آمارهای رسیده قیمت نهایی این کالا 81.70 دلار برای هر تن خشک سی اف آر ثبت شده که این نرخ قیمت نشان می‌دهد که سنگ‌آهن با خلوص 62 درصد در حدود 95 سنت افت روزانه داشته‌است.
بازار بیلت سی آی اس شرایط متفاوتی دارد. در هفته اخیر، قیمت بیلت در اغلب بازارها در سراسر دنیا کاهش یافت. در ترکیه نیز قیمت قراضه آهن نسبت به 7 ژانویه که به اوج 305 دلار رسیده بود در هفته گذشته به اندازه 45 دلار افت پیدا کرد. همین مسئله باعث ایجاد جوی منفی در بازارهای دیگر شد.
بر اساس گزارشات ما، بیلت سی آی اس در بازه قیمت 392 تا 395 دلار هر تن فوب به الجزایر فروخته شد، ولی بعد از آن پیشنهادها تا حدود 375 دلار هر تن فوب نیز شنیده شد. آخرین قیمت پیشنهادی به شرق آسیا نیز 378 دلار هر تن فوب بود. در شمال آفریقا نیز این کالا با قیمت 380 دلار برای هر تن فوب فروخته شد.
بیلت سی آی اس در ترکیه نیز در بازه قیمت 400 تا 410 دلار هر تن سی اف آر شنیده شد. با این حال، خریداران قیمتی معادل 390 دلار به بالا را مد نظر داشتند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد