فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

بازار ورق آهن همچنان در حال رشد قیمت

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای رشد قیمت در بازار ورق آهن، در روز شنبه هفته گذشته در اصفهان قیمت ورق گرم با ضخامت 2 میلی‌متر حدود 7400 تومان بود. در اهواز نیز قیمت ورق 7000 تومان اعلام شده‌بود. این در حالی است که در روز چهارشنبه همان هفته قیمت‌ها به یک باره تغییر کرد و در نهایت قیمت ورق در اصفهان 7700 تومان و در اهواز نیز 7300 تومان رسید.
این رشد قیمت در بازار ورق آهن دلایل متعددی دارد. یکی از علل این مسئله را می‌توان افزایش قیمت اسلب و شمش دانست. علاوه بر این، تبدیل در کارخانه نورد و لوله نیز هزینه‌هایی در پی دارد. در واقع روند صعودی قیمت‌ها در بازار که از افزایش قیمت شمش نشات می‌گیرد، کاملا مشهود است.
از سوی دیگر اخبارهای رسیده حاکی از آن هستند که فروش‌های اعتباری فولاد مبارکه با محدودیت روبه‌رو شده و لازم است که پروفیل‌سازها خریدهای خود را به صورت نقدی انجام دهند. در صورت رخ دادن همین موضوع، حجم معاملات کوچک خواهد شد.
در آغاز هفته گذشته، ورق گرم با ضخامت 3 تا 15 میلی‌متر مبارکه به طور میانگین 8095 تومان قیمت داشت. با این حال تا اواخر هفته و در روز چهارشنبه قیمت این کالا رشد محسوسی کرد و به 8650 تومان رسید. سهم زیادی از این افزایش قیمت را می‌توان در رفتار فولاد مبارکه جست و جو کرد، زیرا در هفته گذشته قیمت پایه اعلامی مبارکه بالاتر از قیمت هفته‌های قبل‌تر بوده‌است. همین مسئله باعث شده تا قیمت‌ها در بورس کالا روندی افزایشی را در پیش بگیرند. در نهایت می‌توان گفت که مهم‌ترین عاملی که باعث افزایش قیمت‌های ورق مبارکه شده، زمان تحویل آن‌هاست که آخر فروردین و آخر اردیبهشت‌ماه سال آینده می‌باشد. این موضوع باعث می‌شود که خریداران امید پیدا کنند که احتمال کاهش قیمت نیست و آن‌ها می‌توانند در انتظار افزایش قیمت از فروردین‌ماه سال آتی به بعد باشند.
در میان این بازار آشفته آهن‌آلات، ورق گرم اکسین نیز به روند افزایشی خود ادامه داد و در روز شنبه میانگین قیمت برای ضخامت‌های 10 تا 40 میلی‌متر که 8187 تومان بود تا چهارشنبه به 8641 تومان افزایش یافت.
مهمترین اثر افزایشی قیمت آن است که فروشنده‌ها به امید بالا رفتن قیمت، دست از فروش کالا بر می‌دارند و همین امر نیز به در افزایش هر چه بیشتر قیمت‌ها موثر است. ورق سرد نیز میانگین قیمتی صعودی داشته و علت این افزایش قیمت، معاملات مچینگ در بورس کالا عنوان شده‌است. فولاد مبارکه در بورس کالا 72596 تن کالا را در قیمت 8469 تومان با تحویل 31 اردیبهشت سال 99 به فروش رساند.
علت دیگر نیز محدوددیت به وجود آمده در عرضه ورق روغنی در برابر افزایش حجم تقاضای آن می‌باشد. ورق گالوانیزه نیز مانند دیگر اقلام آهنی با افزایش قیمت روبرو می‌باشد، زیرا در روز شنبه میانگین قیمت آن 9940 تومان بوده و در نهایت به 10480 تومان رسید. علت این افزایش را در  بالا رفتن قیمت ورق گرم به عنوان ورق پایه می‌توان جست و جو کرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد