فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

امیدها به تصمیمات وزارت صمت برای فرونشاندن التهابات بازار فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای التهابات بازار فولاد، در این روزها بازار آهن و فولاد روند منطقی و درستی را طی نمی‌کند. به دنبال برگزاری جلسه مهم امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور فولادسازان بزرگ، همه نگاه‌ها به سمت تصمیمات تعیین‌کننده در این جلسه معطوف شده‌است.
اولین نشانه‌های دریافتی از این جلسه را می‌توان امروز از سمت ناظرین بازار که فولادسازان را ملزم به افزایش عرضه شمش کردند، مشاهده کرد. این موضوع نشان از تصمیمات بازارساز اخذ شده در این جلسه پیرامون کنترل و مهار افزایش بی‎‌رویه قیمت‌ها در بازار داخلی فولاد دارد.
با این حال در شرایط فعلی و در میان التهابات موجود، همه امیدها و نگاه‌ها به نتیجه و خروجی جلسه‌ امروز وزارت صمت با برخی از فولادسازان کشور است. شواهد حاکی از آن است که وزارت صمت به طور مصمم بر آن شده که کاری برای فروکش کردن التهابات بازار صورت دهد.
در شرایط فعلی می‌توان مشکلات بازار را از جهات مختلفی بررسی کرد. هم اکنون مهم‌ترین مسئله‌ای که بازار داخلی فولاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کمبود مواد اولیه و یا آهن اسفنجی برای تولیدکنندگان حوزه القایی و یا زنجیره تامین بخش خصوصی می‌باشد. لازم است به طور جدی فکری به حال کمبود مواد اولیه در تولید کرد. القایی‌ها خواستار عرضه آهن اسفنجی بر اساس مصوبات قانونی در بازار بورس کالا هستند. علاوه بر این، آنان خواستارند که معاملات این کالا شفاف باشد و تبعیض در نرخ و حجم فروش بین دولتی و غیردولتی‌ها از بین برود.
مسئله بعدی که بازار آهن این روزها با آن درگیر می‌باشد، اعمال محدودیت یا مهندسی عرضه در برخی محصولات و خروجی‌های تولیدکنندگان بزرگ و حیاتی کشور مانند شمش، ورق آهن و تیرآهن است. مدتی است که خروجی این تولیدکنندگان در بازار با محدودیت روبه‌رو شده و بیشتر در بازارهای صادراتی عرضه می‌شود. این موضوع باعث شده که برخی از صنایع زیردستی و مصرف‌کنندگان نهایی با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد