فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

بازار آهن در انتظار رسیدن به آرامش

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، تحلیل و بررسی قیمت‌ها در چند روز گذشته حاکی از آن است که آرامش دوباره بر بازار آهن حاکم شده‌است. در صورتی که این روند ادامه یابد، از التهابات به وجود آمده در سمت تقاضا برای میلگرد کم خواهد شد و آرامش و سکوت به بازار باز خواهد گشت.
این موضوع در حالی است که رفتار بازار در چند روز اخیر نشان از آن داشته که روند رشد قیمت‌ها از حجم تقاضا تاثیری نگرفته‌است.می‌توان یکی از دلایل اصلی فروکش نمودن هیجانات تقاضای انباری را، حصول یا حتی عبور از نرخ 6 هزار تومان میلگرد در بازار آهن دانست.
زمزمه این مسئله از چندین ماه پیش در بازار از سمت عرضه شنیده می‌شد. تداوم روند قیمت‌ها به شکل بی‌ضابطه و ناتوانی ناظرین بازار نسبت به کنترل بازار، باعث شده که این سطوح از قیمت‌های هدف‌گذاری شده در بازار به سهولت قابل لمس باشد.با این وجود و با توجه به شرایط کنونی بازار که حتی نرخ صادراتی محصولات از نرخ داخلی آن‌ها در بازار پایین‌تر است، باید منتظر ماند و از خریدهای هیجانی صرف‌نظر کرد.هم اکنون در تمامی حوزه‌ها نرخ داخلی فولاد تناسبی با نرخ ارز و قیمت‌های جهانی ندارد.
در برخی موارد دیده شده که حتی قیمت‌ها بالاتر از قیمت‌های رقبای تجاری ایران می‌باشد. به همین ترتیب، برای عملیاتی شدن نرخ‌های صادراتی تنها دو راه برای فولادسازان پیش رو می‌باشد. یک راه شامل تعدیل نرخ داخلی در بازار آهن و راه دیگر را می‌توان افزایش نرخ ارز در روزها و یا حتی ماه‌های آینده دانست.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد