فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

بازار قراضه آهن ترکیه در انتظار کاهش نرخ

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون در بازار واردات قراضه آهن ترکیه به دلیل رکود بازار میلگرد کسی به حاضر به خرید قراضه با قیمت بالای 300 دلار هر تن سی اف آر نمی‌باشد.

احتمال می‌رود که معاملات جدید با قیمت‌های کمتری نهایی شود. میانگین قیمت قراضه آهن سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20 و 80 درصد در حدود 299.25 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده‌است. با این حال، قیمت پیشنهادی آمریکایی‌ها هنوز هم 310 دلار برای هر تن سی اف آر می‌باشد.

شواهد موجود در بازار نشان می‌دهند که تولیدکننده‌های میلگرد ترکیه بر این عقیده‌اند که قیمت قراضه آهن 300 دلاری با میلگرد 440 دلاری برای هر تن فوب ترکیه تناسب ندارد. علاوه بر این، کارخانه‌جات متحمل حدود 20 دلار ضرر می‌شوند. با این حال، چندین هفته است که خریداران در ترکیه تلاش می‌کنند که بهای قراضه آهن را پایین بیاورند، اما در حدود 4 هفته است که قیمت قراضه در محدوده 300 دلار ثابت مانده‌است.

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار نقدی وارداتی چین، بهای سنگ‌آهن به دلیل نگرانی در مورد افت عرضه استرالیا، افزایش یافته‌‌است.

در روز دوشنبه، قیمت نهایی سنگ‌آهن با خلوص 62 درصد، 94.50 دلار برای هر تن خشک سی اف آر بود. این نرخ قیمت نشان‌‌دهنده آن است که بهای سنگ‌آهن نسبت به روز جمعه در حدود 1.25 دلار رشد داشته‌است. این کالا تا امروز نیز در بازه قیمت 96 تا 97 دلار برای هر تن معامله می‌شود.


همواره در مورد کاهش عرضه استرالیا به دلیل طوفان‌های موسمی، نگرانی وجود دارد. علاوه بر این، رسیدن به روزهای تعطیلات سال نو چین هم باعث می‌شود که بیش از این قیمت‌‌ها شدت نیابند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد