فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

پیش‌گویی‌ها در مورد رشد قیمت سنگ‌‌آهن استرالیا

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، این روزها در سطح بازارهای جهانی ابهاماتی ایجاد شد که منجر به آرامش بازار واردات سنگ‌آهن چین در این هفته شد. بازار فعالیت چندانی نداشت و موسسه پیلاتس میانگین قیمت شاخص برای سنگ‌آهن با خلوص 62 درصد را 94 دلار هر تن خشک سی اف آر اعلام کرد. این قیمت نسبت به جمعه‌ای که گذشت در حدود 10 سنت رشد قیمت سنگ‌‌آهن را نشان می‌دهد.


علاوه بر این، قرارداد سواپ فوریه به اندازه 35 سنت رشد یافته و به 92.85 دلار برای هر تن خشک سی اف ار رسیده‌است.


طبق گزارش موسسه پلاتس، در بازار کومودیتی‌ها ابهامات زیاد به دلیل بالا گرفتن تنش‌های میان ایران و آمریکا ایجاد شده‌است. این مسئله نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده‌است.


تجار در بازار سنگ‌آهن نیز  انتظار تعطیلات سال نو چین را می‌کشند. به همین ترتیب، میزان خریدها برای پر کردن انبارها کمرنگ مانده‌است.


شواهد در بازار نشان می‌دهند که مصرف‌کننده‌های چینی نیز خرید از بنادر را ترجیح می‌دادند. این مسئله به دلیل نزدیکی تعطیلات سال نو چین و فستیوال بهاره است. به طور کلی، می‌توان گفت که تمایل به خرید از طرف مصرف‌کنندگان ناچیز است.


بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، دپارتمان دانش و نوآوری صنایع استرالیا در آخرین گزارش خود که در دسامبر 2019 منتشر شده، برآورد جدید قیمت سنگ‌آهن را برای سال آتی افزایش داد.


پیش‌گویی‌های این دپارتمان حاکی از آن است که قیمت زغال‌سنگ پایین‌تر از برآوردهای گذشته می‌شود. بنابراین، متوسط قیمت سنگ‌آهن برای سال 2020 حدود 61.7 دلار هر تن فوب شنیده شده که 3 درصد از برآورد قبلی که سپتامبر 2019 منتشر شد، بیشتر خواهد بود.


پیش‌بینی قیمتی که برای سال 2021 می‌شود، در حدود 3 درصد رشد قیمت سنگ‌‌آهن نسبت به قبل است. در واقع قیمت از 55 دلار به 58 دلار برای هر تن فوب می‌رسد.


عامل محرک این رشد را می‌توان رونق تولید فولاد چین دانست. کاهش قابل ملاحظه موجودی سنگ‌آهن چین از اواسط سال 2019 به رشد قیمت این ماده اولیه کمک کرد. این در حالی است که تولید فولاد اروپا، هند و شمال آسیا کمتر شده‌است.


پیش‌بینی قیمت‌ها برای سال 2020 و 2021 نسبت به سال 2019 نشان‌دهنده افت شدیدی در حدود 80.1 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. البته علت رشد قیمت سنگ‌آهن سال 2019 را می‌توان فاجعه شکست سد معدن شرکت واله و کمبود عرضه جهانی دانست.

منبع: آهن ملل اصفهان (AHANMELAL)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد