فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

بازار رو به رشد قراضه آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون در بازار فولاد نظرات مختلفی در مورد آینده واردات قراضه آهن ترکیه وجود دارد. برخی بر این باورند که سیر قیمت صعودی بازار قراضه در ماه نوامبر نیز ادامه خواهد یافت. البته این افراد منتظر کاهش قیمت تیز خواهند بود. 24 درصد دیگر از افراد نیز انتظار ثبات قیمت را می‌کشند.


بر اساس آمارها درترکیه قیمت نهایی متوسط قراضه آهن سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20 تا 80 به میزان 3 درصد رشد داشته‌ و به قیمت 259 دلار هر تن سی اف آر رسیده‌است. این افزایش قیمت در حالی رخ داده‌ که در اوایل اکتبر قیمت حدود 225 دلار بوده‌است. دو عامل در رشد قیمت قراضه آهن نقش داشته‌است. عامل اول افزایش خرید در ترکیه و عامل دوم محدودیت موجودی بازار قیمت این ماده بوده‌است. مسئله‌ای که باعث نگرانی بسیاری از فعالان حوزه صنعت فولاد شده‌است، وضعیت بازار محصولات فولادی می‌باشد. نگرانی این دسته ممکن است به دلیل کاهش قیمت آهن‌آلات در روزهای آتی باشد.


به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در این روزها سنگ آهن به دلیل کاهش تقاضا از سوی خریداران، با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌است. بر همین اساس، آخرین قیمت سنگ آهن با خلوص 62 درصد 82.70 دلار هر تن خشک سی اف آر اعلام شده‌است. این نرخ نشان می‌دهد که قیمت سنگ آهن حدود 2.3 دلار کاهش یافته‌است. همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر تمایل برای خرید کاهش یافته و به جز عده محدودی از تجار، متقاضی برای خرید سنگ آهن وجود ندارد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد