فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

تداوم افزایش هیجان خرید در بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هفته گذشته با وجود تعطیلی‌های متعدد و سکوت بازار نتوانست روزهای رضایت‌بخشی برای فعالان صنعت فولاد باشد. تحلیگران ما بر این باورند که بالا بودن قیمت محصولات به دو هفته گذشته برمی‌گردد. با این حال، رشد قیمت‌ها تنها به این روزهای اخیر مربوط می‌شود و هنوز نمی‌توان به طور قطعی از توقف این جریان قیمت صعودی سخن گفت. علت این مسئله را می‌توان در دو بخش داده‌های اصلی در بازار داخلی و جو روانی افزایش قیمت‌ها، تحلیل نمود.

برای تحلیل جو روانی افزایش قیمت ایجاد شده برای آهن‌آلات لازم است نگاهی به حال و هوایی بازار آهن بیندازیم. همانطور که می‌دانید در روزهای پایانی مهرماه، آغاز رشد قیمت‌ها بود. در اوایل آبان شاهد مرحله بعدی رشد قیمت آهن‌آلات بودیم، که این رشد قیمت تا اینجا نیز ادامه داشته‌‌است. فعالان حوزه صنعت فولاد معتقدند این افزایش قیمت تداوم نخواهد یافت. می‌توان گفت هیجان خرید برخی از خریدارن هم به افزایش قیمت ‌آهن‌آلات دامن زده‌‌است و در صورت ادامه یافتن این تمایل شدید خرید می‌تواند باز هم رشد قیمت ادامه یابد. با توجه به شرایط موجود لازم است که فعالان بزرگ صنعت فولاد ایران مانند فولاد مبارکه یا ذوب آهن اصفهان به ثبات نسبی بازار کمک کنند.

طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون میزان موجودی انبارهای صنایع فولادی در حال افزایش است. تداوم خرید از واحدهای تولید و زمان تحویل حدود ده روز نشان‌دهنده سوق بازار فولاد به سمت جذابیت خرید می‌باشد. با این حال، این افزایش هیجان خرید را نمی‌توان دلیلی بر کاهش قیمت‌ها دانست. هنوز هم می‌توان گفت که جو حاکم بر بازار فولاد روندی افزایشی دارد. در این شرایط باز هم می‌توان امیدوار بود که جو روانی ایجاد شده بر بازار رخدادی کوتاه مدت باشد، بنابراین امکان تغییر قیمت‌ها وجود دارد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد