فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

چالش‌های پیش روی نوردکاران در صنعت فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، واحدهای تولید نورد در این روزها با محدودیت تقاضا روبه‌رو هستند. مشکلات به وجود آمده برای این واحدها به دلیل ایجاد واحدهای نوردی بیش از حد نیاز داخل و رکود ساخت و ساز می‌باشد. این مشکلات علاوه بر مشکلات دیگر، همه و همه باعث شده‌اند که واحدهای نوردی با نیم یا یک سوم ظرفیت مشغول به کار باشند. می‌توان گفت در این روزها یکی از مهمترین مشکلات این واحدها عدم وجود نقدینگی می‌باشد.
طبق بررسی کارشناسان ما،از چالش‌های صنعت فولاد، نقدینگی و عدم وجود بازار صادراتی می‌باشد. اکثریت نوردکاران که متعلق به بخش خصوصی هستند، میلگرد تولید می‌کنند. البته این روزها، این واحدهای پایین‌دست فولاد با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

مهمترین مشکل نوردکاران تامین مواد اولیه است. به دلیل اینکه این واحدهای تولیدی نقدینگی مناسبی ندارند، به صورت نقدی قادر به تامین شمش مورد نیاز خود از بازار نیستند. به عنوان مثال، اگر آن‌ها بخواهند شمش را به شکل نقدی خرید کنند، توانایی تامین نیاز کارخانه خود را ندارند. این مسئله به دلیل ترجیح فولادسازان به خرید نقدی کالا می‌باشد.

به همین ترتیب، واحدهای نوردی قادر نیستند که کالای خود را به وسیله بورس کالا تامین کنند. خرید از بورس کالا نیز به صورت نقدی انجام می‌‌شود. علاوه بر این، در کشور ما شرط صادرات شمش، منوط بر عرضه آن در بورس کالا می‌باشد.
معمولا فولادسازان به دلیل بالاتر بودن قیمت‌های جهانی، تمایل دارند که شمش خود را صادر کنند. دلیل دیگر فولادسازان برای علاقه به بازار صادرات، دریافت نقدی ارز است. این مسئله در حالی است که فولادسازان در بازار داخلی ترجیح بر این دارند که محصول خود را نقدی به فروش برسانند. بر اساس شواهد و عقیده برخی از کارشناسان، زمانی که نوردکاران، محموله‌ای را خریداری می‌کنند، تا چند وقت توانایی خرید شمش را ندارند. به همین ترتیب، خط تولید آن‌ها برای مدتی که نتوانند شمش خرید کنند، متوقف می‌شود.

sourse: آهن ملل (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد