فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

اتحاد و همدلی، راه نجات بازار فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، برخی از کارشناسان بازار فولاد بر این عقیده‌اند که باید تمامی بخش‌ها با هم در جهت رسیدن به انقلاب معدنی هم‌صدا شوند. برای توسعه در کشور، نیاز است که نگاه‌ و دیدگاه افراد به بخش معدن تغییر کند. علاوه بر این، بزرگترین خدمت در راستای نجات بازار فولاد، بکارگیری مدیران آگاه و متخصص می‌باشد.
فعالان معدنی مواردی که ذکر شد را تایید می‌کنند و همواره بر تعطیلی معادن به دلیل دستورالعمل‌های مخرب حاشیه این سیاست‌گذاری‌ها هشدار می‌دهند.

کارشناسان یکی از کلیدواژه‌های اصلی برنامه‌های وزارت صمت را توسعه اکتشافات می‌دانند. آنان معتقدند که جلوی واردات ۱۰ میلیارد دلاری انواع اقلام کالایی به کشور تا پایان سال 1400 و با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری روی ساخت داخلی صنایع گرفته می‌شود. ایجاد رونق در معادن کشور، یکی از وعده‌های مسئولان هنگام ورود به کابینه یازدهم بود.
فعالان حوزه معدن اظهار دارند، صنایع معدنی نه از تحریم‌های خارجی بلکه از تحریم‌های داخلی کاسه صبرشان لبریز شده‌است. حالا نه تنها خبری از رفت و آمد هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران نیست، بلکه قوانین ضد تولید بسیاری در کشور وجود دارد که عزمی برای اصلاح آن‌ها مشاهده نمی‌شود.
هرچند مسئولان برای توسعه محصولات معدنی و فعال‌سازی معادن کوچک عزم جزم دارد، اما صاحب‌نظران در این بخش معتقدند فرآیند اجرای برنامه‌هایی که از سوی وزارت صنعت تبیین می‌شود با مشکلات زیادی مواجه است که مانع توسعه این بخش خواهد شد. از این رو متاسفانه هم‌صدایی در توسعه این بخش شنیده نمی‌شود. کوچک‌سازی بازارهای صادرات مغایرت با تحول در زنجیره فعالیت‌های معدنی از اکتشاف تا تولید دارد.

source: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد