فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

درخواست فولادسازان برای توقف فولادسازی معدنی‌ها

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، به دلیل در یک زنجیره قرار گرفتن معدن و صنایع معدنی، در صورتی که هر گونه تغییری در ضعف، پیشرفت و یا توسعه در یکی از بخش‌های فرآیند زنجیره تولید بوجود آید، بر سایر بخش‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. برخی از افراد فعال در حوزه معدن، مدت زیادی است که در مجتمع‌های خود یک واحد برای فولادسازی راه انداخته‌اند که این موضوع باعث اعتراض فولادسازان شده‌است.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که برخی از واحدهای فولادسازی مثل فولاد هرمزگان برای حل این مسئله، در پی خرید معدن می‌باشند. آن‌ها در مورد این موضوع نگران هستند. علاوه بر این، تمایل به توقف فولاد سازی معدنی‌ها دارند و توقع دارند که وزیر وزارت صمت در مورد این واحدها اعمال قدرت کند. فولادسازان خواستارند که با تشکیل پرونده، موضوع حضور افراد فعال در حوزه معدن که به فولادسازی نیز می‌پردازند را بررسی کنند. یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولادسازی در خاورمیانه مثل فولاد مبارکه اصفهان این موضوع را پیگیر شد.

نباید به افرادی که تخصصی در حوزه فولادسازی ندارند، مجوز ایجاد واحدهای فولادسازی داده شود. در حال حاضر، مسئولان و تصمیم‌گیران مجوز افزایش میزان تولید و توسعه را تنها به واحدهایی که در حال حاضر فولاد تولید می‌کنند، ارائه می‌دهند. برخی از کارشناسان بر این عقیده‌‌اند که در صورتی که افراد فعال در حوزه معدن مثل گل‌گهر و چادرملو تمایل داشته‌باشند که وارد موضوع تولید فولاد شوند، باید سهام شرکت‌های فولادی که با مشکلاتی برای تولید دست و پنجه نرم می‌کنند را خریداری کنند.
مزیت این کار، نجات واحدهای فولادسازی از تعطیلی و حفظ اشتغال است. به این ترتیب، معدنی‌ها می‌توانند سهام فولادی‌ها را بخرند و مواد معدنی استخراج شده خود را به آن‌جا بیاورند. این روش می‌تواند در نهایت توسعه و پیشرفت آن واحد تولیدی را در پی داشته‌باشد.

sourse: آهن ملل  اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد