فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی
فولاد کاویان

فولاد کاویان

ارائه دهنده انواع میلگرد، تیرآهن، انواع ورق فولادی، لوله، قوطی و پروفیل، نبشی و ناودانی و شمش فولادی

بازار فولاد نیازمند تدبیری نو

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای تدبیر در بازار فولاد، برخی از تولیدکنندگان فولاد بر این باورند که این ادعا که تحریم‌های آمریکا بر بازار صادرات ایران بی‌تاثیر بوده، ادعای کذبی است. با این حال، برای رسیدن به اهداف صادراتی فولاد لازم است که تمامی بخش‌های این صنعت به ویژه بخش خصوصی و انجمن‌ها و همچنین دولت با هم‌اندیشی یک‌دیگر اهداف صادراتی کشورمان را محقق کنند.


در حال حاضر، بازار داخلی ایران با مازاد تولید رو‌به‌‌رو است و اگر تولیدکنندگان بخواهند کم‌ و بیش با ظرفیتی که دارند به تولید ادامه دهند، باید به سمت صادرات پیش بروند که با توجه به تحریم‌‌های آمریکا این موضوع نیز قدری مشکل به‌ نظر می‌‌رسد. از این‌ رو شاهد کاهش صادرات برخی از شرکت‌‌های بزرگ فولادی در کشور هستیم.

البته تولیدکنندگان فولاد برای صادرات راه‌کار‌هایی پیش‌ رو دارند و به این معنا نیست که کل بازار صادراتی آن‌ها تعطیل شده‌است. بر همین اساس، باید به کمک دولت و بخش خصوصی و با همکاری انجمن‌‌های مربوط و تولیدکنندگان به‌ ویژه واحد‌های صادرات‌ محور، بسته‌ای متناسب با تحریم‌ها تنظیم کرد.

در صورتی که صادرات کشور کاهش یابد، بازار داخلی با کاهش نرخ بیشتری رو‌به‌‌رو خواهد شد. البته اگر نرخ داخلی کاهش پیدا کند، بازارهای عراق و افغانستان که بهترین بازار ایران هستند، به ‌دنبال نازل‌‌ترین نرخ از ما خواهند بود.


تحریم‌‌ها آثار خود را بر جای می‌‌گذارند، اما تولید‌کنندگان با راه‌کارهایی که در پیش می‌‌گیرند، می‌توانند این آثار را به کم‌ترین میزان برسانند و این موضوع در گرو همدلی و مشارکت بیشتر بخش‌‌های این صنعت با یک‌دیگر است. اگر مشوق‌های بیشتری به صادر‌کنندگان ارائه نشود، بازار صادراتی فولاد ایران در سال جاری با توجه به رکود داخلی و نبود بازار پایدار صادراتی رونق نخواهد گرفت.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد